۲۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 1000548

قیمت طلا امروز پس از رسیدن به یک رکورد در جلسه قبل و با توجه به افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر، ثابت ماند.

طلای جهانی در مسیر رکورد جا خوش کرد

به‌گزارش قدس آنلاین، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۴۵۹ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت‌ها در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود یعنی ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴۶۲ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مقامات ارشد فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات‌متحده با توجه به مسیر بهبود تورم و تعادل بهتر بازار کار به کاهش نرخ بهره، نزدیک‌تر است، اظهاراتی که زمینه را برای اولین کاهش هزینه‌های استقراض در ماه سپتامبر فراهم کرد.

بر اساس گزارش CME's FedWatch Tool، بازارها انتظار دارند در نشست سپتامبر فدرال رزرو ۲۵ واحد کاهش یابد. نرخ‌های بهره پایین‌تر بر دلار آمریکا و بازده اوراق فشار می‌آورد که جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

یک نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر ماه مه تا اوایل جولای با سرعتی اندک تا متوسط ‌گسترش یافت و شرکت‌ها انتظار رشد آهسته‌تر را داشتند. در همین حال، بانک مرکزی اروپا مطمئن است که نرخ بهره را در روز پنجشنبه بدون تغییر نگه می‌دارد و در عین حال نشان می‌دهد که حرکت بعدی آن همچنان کاهش خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۳۰.۳۳ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ثابت در ۹۹۴ دلار و ۴۰ سنت بود و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۸ دلار و ۹۹ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.